Verzendbericht

Verzendbericht

Met een verzendbericht kunt u de levering van bestelling naar uw klant bevestigen en kunt u de tracking & tracing informatie doorgeven.  

 

Het belang van een verzendbericht

Het belang van een verzenbericht is groot. Door middel van het verzenbericht houdt u uw klant op de hoogte van het proces. Met het verzendbericht informeert u uw klant dat uw interne proces is afgelopen en dat u het pakket(je) aan de vervoerder hebt overgedragen voor uitlevering. In het verzendbericht kunt u de levering aankondigen en de klant informeren over de tracking & trace informatie zodat de klant ook zelf hert pakket(je) kan volgen.


 

Tracking & tracing
 
Voor zowel u (als webshop-beheerder) als voor de klant is tracking & tracing belangrijk omdat u zo duidelijk is waar het pakketje zich bevindt. Voor tracking & tracing zijn de volgende gegevens belangrijk: het tracking & tracing-nummer en de webpagina van de vervoerder waar met het tracking & tracing-nummer ingelogd worden om de status van de verzending te volgen.



 

Tracking & tracing-nummer
 
Het tracking & tracing-nummer is een uniek nummer dat aan de zending gekoppeld wordt. Dit nummer kan bijvoorbeeld staan afgedrukt op de pakketzegel waarmee het pakket gefrankeerd wordt.



 

Webpagina vervoerder
 
Voor tracking & tracing heeft de vervoerder vaak een speciale pagina (URL) waar met het tracking & tracing-nummer kan worden ingelogd en de status en de locatie van de zending gevolgd kan worden.
 
Verzendbericht en webXpress
 
Met het verzendbericht biedt webXpress de mogelijkheid om de verzending van het pakket(je) via tracking & tracing te volgen.

De voordelen op een rijtje:


Powered by webXpress