Klantinlog

Klantinlog

Een klantinlog is een extra mogelijkheid binnen een webshop waarbij klanten kunnen inloggen. Het voordeel is dat de klantgegevens bewaard worden en de klant deze niet steeds opnieuw hoeft in te vullen bij het plaatsen van een order. Een extra optie is om per klant een algemene korting in te stellen.

 

Het belang van wel een klantinlog

Een klantaccount in een webshop is meestal een extra drempel om een order te plaatsen. De klant realiseert zich dat hij of zij nog weer een extra inlognaam met bijbehorend wachtwoord moet bewaren. Zijn uw klanten steeds nieuw of keren ze maar beperkt terug, of keren ze terug na een lange tussentijd dan is het aan te raden om geen klantinlog te gebruiken. Heeft u regelmatig terugkerende klanten da is een klanten inlog juist heel geschikt.

Belangrijke functies

Een klantinlog kan uit de volgende onderdelen bestaan: Klantendatabase, Inlogscherm en Automatische update van gegevens en Overzicht van orderhistorie.


 

Klantendatabase

Hierin worden de klanten beheerd die kunnen inloggen bij de webshop, met uiteraard de zogenaamde NAW-gegevens, het e-mailadres, of de klant een nieuwsbrief wil ontvangen, en of een klant tijdelijk of langer geblokkeerd moet worden.



 

Inlogscherm
 
Uiteraard hoort hierbij ook hierbij ook een mogelijkheid om in e loggen. In webXpress gebeurd dit via een Sign-in pagina. Na het inloggen via de Sign-in pagina opent de software direct de ingestelde pagina. 
 


 

Automatische update
 
Worden tijdens het bestellen gegevens gewijzigd dan worden deze ook direct automatisch in de database aangepast. Zo beschikt u atijd over de meest actuele klantgegevens.
 


 

Overzicht van orderhistory

Hierin worden de alle historische orders van een klant inclusief de lever- en betaal statussen getoond.


Klantinlog en webXpress

WebXpress biedt met de klantinlog alle functies die hierboven beschreven zijn en meer. Zo kan de backoffice ook bestellingen naar een leverancier genereren.

De voordelen op een rijtje:


Powered by webXpress