Webshop beheer
1. Bevestiging ontvangst order: Klanten vinden het belangrijk om zeker te zijn dat de geplaatste order is ontvangen.
2. Online betalen: Voor zowel klant als webshopbeheerder is het belangrijk dat er duidelijkheid is over betaling. Als de betaling is ontvangen kan de levering starten.
3. Klaarmaken order: Aan de hand van de order kunnen de artikelen bijeen worden gezocht en ingepakt.
4. Afdrukken factuur: Als de order is ingepakt kan de factuur worden afgedrukt en aan de order worden toegevoegd.
5. Verzending: De laatste stap voor verzending is het afdrukken van de adresgegevens en het pakket voor verzending aan te bieden.
6. Klantenbeheer: Bij een webshop of webwinkel met regelmatig terugkerende klanten is het handig om klanten te laten inloggen, zodat ze niet steeds opnieuw hun gegevens hoeven in te voeren.
Naast het correct afhandelen van orders is het ook belangrijk om te analyseren wat goed en minder goed gaat.
Meer informatie: