Webshop optimalisatie

Webshop optimalisatie

Naast het afhandelen van de orders is het ook belangrijk om te analyseren waar de webshop het goed doet en waar minder goed. Zo kan de webshop voortdurend worden geoptimaliseerd met als doel om de klanten beter van dienst te zijn en een beter verkoopresultaat, belangrijke aandachtspunten daarbij zijn:

  

1. Openings pagina webshop: Worden de bezoekers voldoende geprikkeld om door te klikken?

  

2. Populaire categorieën: Welke productcategoriën zijn populair, hoe komt dat overeen met verwachtingen en hoe is de positie binnen de webshop?

  

3. Populaire artikelen: Welke artikelen zijn populair, hoe komt dat overeen met verwachtingen en hoe is de positie binnen de categorie?

  

4. Bestelling plaatsen: Gaan bezoekers over op het plaatsen van de bestelling, worden alle gegevens ingevuld en wordt de order bevestigd?

  

WebXpress biedt met de webXpress Academy met regelmatig workshops en bijeenkomsten met kennis, tips en trucs met betrekking tot het verbeteren van uw webshop.

Powered by webXpress